Enable JavaScript to visit this website.
Stop voorgoed met roken

Je hebt tot 4x meer kans om te stoppen met behulp van je huisarts of een professionele hulpverlener dan met wilskracht alleen.

Werk mijn stopbelofte bij

Stoppen-met-rokenplan

Hoe stop ik met roken

Dag 1

Welkom op de eerste dag van de rest van je leven! Je eerste rookvrije dag is lastig, maar je zult snel merken dat je de juiste beslissing hebt genomen.

Inzicht in de feiten

Voordelen

Slechts 20 minuten nadat je bent gestopt, gaan je hartslag en bloeddruk omlaag naar normale waarden. Binnen 8 uur wordt de hoeveelheid nicotine en koolmonoxide in je bloed gehalveerd en wordt het zuurstofgehalte weer normaal.

Nadelen

Tijdens de eerste dag krijg je waarschijnlijk te maken met symptomen die een paar weken kunnen aanhouden. Als je je geagiteerd voelt, kan het helpen om diep in te ademen via de neus en uit te ademen via de mond. Hoofdpijn die ontstaat door ontwenning kan verlicht worden met kruidenthee, vruchtensap of water.

Besparingen op roken
Hoeveel sigaretten rookte je gemiddeld per dag?
5101520253035404550
Light bulb

Stoppen-met-rokentips

Blader door onze uitgebreide bibliotheek met belangrijke stoptips die je helpen om te stoppen met roken.

Bekijk stoptips

Wat nu?

Personaliseer je stoppen-met-rokenplan

Waarom aanmelden?

  • Laat ons weten waarom je stopt en kies de stoppen-met-rokenmethode van jouw voorkeur.
  • Regel dat je meldingen met stoptips krijgt via de e-mail
    of via de kalender van jouw voorkeur.
  • Beland bij de juiste stap in je plan als je terugkeert naar Ikkanstoppen op je computer, tablet of mobiel.

Ik wil me niet aanmelden

Lees het gratis stoppen-met-rokenplan in je eigen tijd zonder je aan te melden.

Ga verder naar Dag 2

Help me om te stoppen met roken

Met ingang van 1 januari 2020 wordt ‘Stoppen met Roken’ volledig vergoed door uw zorgverzekering. U betaalt dus geen eigen risico meer voor een stoppen-met-rokenprogramma.

Zorgverleners zijn getraind om mensen van het roken af te helpen. Ze kunnen je adviseren over de meest geschikte methodes. Met de hulp van, bijvoorbeeld, je huisarts heb je tot 4 keer meer kans op een succesvolle stoppoging dan wanneer je het alleen probeert.

Close

Je bent van plan te stoppen, hoe ga je dat doen?

Verzend
Thank you for answering our questions