Enable JavaScript to visit this website.
Stop voorgoed met roken

Je hebt tot 4x meer kans om te stoppen met behulp van je huisarts of een professionele hulpverlener dan met wilskracht alleen.

Werk mijn stopbelofte bij

Stoppen-met-rokenplan

Hoe stop ik met roken

Maand 2

Naarmate je ouder wordt, komt iedereen in zijn leven ups en downs tegen. Maar wat er ook gebeurt, pak geen sigaret om mooie momenten te vieren of jezelf te troosten in moeilijkere tijden.

Inzicht in de feiten

Voordelen

Hoewel het moeilijk zal zijn om de rookvlekken op je tanden helemaal weg te krijgen, heb je als niet-roker tot zes keer minder kans op ontstoken tandvlees dan iemand die rookt. Na het stoppen wordt je tandvlees aanzienlijk gezonder.

Nadelen

Als het goed is, voel je de directe symptomen van nicotine-ontwenning nu niet meer en voel je je prettiger bij je nieuwe levensstijl. Let tijdens het stoppen echter wel op je gewicht. Zo voorkom je dat je de ene ongezonde gewoonte inruilt voor de andere.

Besparingen op roken
Hoeveel sigaretten rookte je gemiddeld per dag?
5101520253035404550
Light bulb

Stoppen-met-rokentips

Blader door onze uitgebreide bibliotheek met belangrijke stoptips die je helpen om te stoppen met roken.

Bekijk stoptips

Wat nu?

Personaliseer je stoppen-met-rokenplan

Waarom aanmelden?

  • Laat ons weten waarom je stopt en kies de stoppen-met-rokenmethode van jouw voorkeur.
  • Regel dat je meldingen met stoptips krijgt via de e-mail
    of via de kalender van jouw voorkeur.
  • Beland bij de juiste stap in je plan als je terugkeert naar Ikkanstoppen op je computer, tablet of mobiel.

Ik wil me niet aanmelden

Lees het gratis stoppen-met-rokenplan in je eigen tijd zonder je aan te melden.

Ga verder naar Maand 2

Help me om te stoppen met roken

Met ingang van 1 januari 2020 wordt ‘Stoppen met Roken’ volledig vergoed door uw zorgverzekering. U betaalt dus geen eigen risico meer voor een stoppen-met-rokenprogramma.

Zorgverleners zijn getraind om mensen van het roken af te helpen. Ze kunnen je adviseren over de meest geschikte methodes. Met de hulp van, bijvoorbeeld, je huisarts heb je tot 4 keer meer kans op een succesvolle stoppoging dan wanneer je het alleen probeert.

Close

Je bent van plan te stoppen, hoe ga je dat doen?

Verzend
Thank you for answering our questions