Enable JavaScript to visit this website.
Stop voorgoed met roken

Je hebt tot 4x meer kans om te stoppen met behulp van je huisarts of een professionele hulpverlener dan met wilskracht alleen.

Werk mijn stopbelofte bij

Stoppen-met-rokenplan

Hoe stop ik met roken

Week 2

Soms lijkt er geen einde aan de week te komen. Maar voor iemand die stopt met roken lijkt een week nog veel langer! Probeer toch vol te houden en focus op je einddoel.

Inzicht in de feiten

Voordelen

Je zult snel merken dat er wat meer euro's op je bankrekening staan. Wellicht geef je dit uit aan kauwgom of snoep om even niet aan sigaretten te hoeven denken. Probeer echter altijd om je lichaam iets goeds te geven in plaats van iets schadelijks.

Nadelen

Veel mensen hebben tijdens hun stoppoging last van overmatig zweten. Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de angst die gepaard gaat met nicotineontwenning. Het kan ook zijn dat je vooral 's nachts zweet. Je lichaam is dan bezig de negatieve gevolgen van nicotinegebruik ongedaan te maken.

Besparingen op roken
Hoeveel sigaretten rookte je gemiddeld per dag?
5101520253035404550
Light bulb

Stoppen-met-rokentips

Blader door onze uitgebreide bibliotheek met belangrijke stoptips die je helpen om te stoppen met roken.

Bekijk stoptips

Wat nu?

Personaliseer je stoppen-met-rokenplan

Waarom aanmelden?

  • Laat ons weten waarom je stopt en kies de stoppen-met-rokenmethode van jouw voorkeur.
  • Regel dat je meldingen met stoptips krijgt via de e-mail
    of via de kalender van jouw voorkeur.
  • Beland bij de juiste stap in je plan als je terugkeert naar Ikkanstoppen op je computer, tablet of mobiel.

Ik wil me niet aanmelden

Lees het gratis stoppen-met-rokenplan in je eigen tijd zonder je aan te melden.

Ga verder naar Week 2

Help me om te stoppen met roken

Met ingang van 1 januari 2020 wordt ‘Stoppen met Roken’ volledig vergoed door uw zorgverzekering. U betaalt dus geen eigen risico meer voor een stoppen-met-rokenprogramma.

Zorgverleners zijn getraind om mensen van het roken af te helpen. Ze kunnen je adviseren over de meest geschikte methodes. Met de hulp van, bijvoorbeeld, je huisarts heb je tot 4 keer meer kans op een succesvolle stoppoging dan wanneer je het alleen probeert.

Close

Je bent van plan te stoppen, hoe ga je dat doen?

Verzend
Thank you for answering our questions