Enable JavaScript to visit this website.
Stop voorgoed met roken

Je hebt tot 4x meer kans om te stoppen met behulp van je huisarts of een professionele hulpverlener dan met wilskracht alleen.

Werk mijn stopbelofte bij

Stoppen-met-rokenplan

Hoe stop ik met roken

Week 3-4

Heb je gemerkt dat mensen je anders behandelen nu je een niet-roker bent? Je hebt mogelijk een paar mensen verrast en ook jezelf!

Inzicht in de feiten

Voordelen

Je longcapaciteit kan binnen een paar weken flink toenemen, waardoor de wereld er heel anders uit gaat zien. Lichaamsbeweging wordt makkelijker; je zult merken dat je de trap op- en afvliegt en liever wandelt in plaats van de auto neemt. Hierdoor voel je je nóg beter.

Nadelen

Er kan algemene vermoeidheid optreden, want zonder nicotine gaat de snelheid van je stofwisseling terug naar het normale niveau. Span jezelf niet te veel in en zorg voor een regelmatig slaappatroon om hier snel vanaf te komen.

Besparingen op roken
Hoeveel sigaretten rookte je gemiddeld per dag?
5101520253035404550
Light bulb

Stoppen-met-rokentips

Blader door onze uitgebreide bibliotheek met belangrijke stoptips die je helpen om te stoppen met roken.

Bekijk stoptips

Wat nu?

Personaliseer je stoppen-met-rokenplan

Waarom aanmelden?

  • Laat ons weten waarom je stopt en kies de stoppen-met-rokenmethode van jouw voorkeur.
  • Regel dat je meldingen met stoptips krijgt via de e-mail
    of via de kalender van jouw voorkeur.
  • Beland bij de juiste stap in je plan als je terugkeert naar Ikkanstoppen op je computer, tablet of mobiel.

Ik wil me niet aanmelden

Lees het gratis stoppen-met-rokenplan in je eigen tijd zonder je aan te melden.

Ga verder naar Week 3-4

Help me om te stoppen met roken

Met ingang van 1 januari 2020 wordt ‘Stoppen met Roken’ volledig vergoed door uw zorgverzekering. U betaalt dus geen eigen risico meer voor een stoppen-met-rokenprogramma.

Zorgverleners zijn getraind om mensen van het roken af te helpen. Ze kunnen je adviseren over de meest geschikte methodes. Met de hulp van, bijvoorbeeld, je huisarts heb je tot 4 keer meer kans op een succesvolle stoppoging dan wanneer je het alleen probeert.

Close

Je bent van plan te stoppen, hoe ga je dat doen?

Verzend
Thank you for answering our questions